5 ابزار پر کاربرد در ایجاد نوشته(Post)-درس 28 – آموزش طراحی سایت

ابزارهای پرکاربرد در نوشته در طراحی سایت

در این بخش از آموزش طراحی سایت به بررسی چند ابزار پرکاربرد در تولید نوشته و یا پست میپردازیم. تولید محتوا و محتوای ناب در وب سایت، بسیار با اهمیت است و محتوای سایت مانند محصول است برای شما؛ پس در کنار اصول تولید محتوا مطابق با قوانین سئو(Seo)، زیبایی متن برای مخاطبان اهمیت دارد که این زیبایی ها را گوگل نیز دوست دارد.

در طراحی سایت و در صفحه ایجاد نوشته، ابزارهایی برای تنظیمات و زیبایی متن وجود دارند که به چند مورد پرکاربرد آن اشاره می‌کنم. شکل کلی ابزار در نوشته ها را در زیر مشاهده می‌نمایید:

ابزارها در نوشته

ابزارهای تراز کردن نوشته

میتوانید متن یا عبارت ها را انتخاب نموده و چپ چین، وسط چین و راست چین نمایید. همچنین برای مرتب سازی انتهای خطوط متن از کلید میانبر Alt+Shift+J استفاده نمایید تا انتهای خطوط پارگراف ها منظم شوند. این کلید میانبر همان دستور Justify در ویرایشگرهایی مانند Word  می‌باشد. فراموش نکنید که پاراگراف مورد نظر را انتخاب نمایید تا دستور Justify عمل نمایید.

 

کاربرد B , I

این ابزارهای در اغلب برنامه های ویرایشگر وجود دارد. B مخفف Bold می باشد و عبارت و متن انتخاب شده را ضخیم و توپُر می‌کند. و همچنین ابزار I مخفف Italic که متن و عبارت انتخاب شده را مایل یا کج می‌کند. این دو ابزار برای عبارت و یا کلماتی که میخواهید در متن جلب توجه بیشتری کند، کاربرد دارد و توجه مخاطب به آن عبارات بیشتر خواهد بود.

پیشنهاد می کنیم، این پُست را هم بخوانید:  مدیریت هاست و منابع ( درس سوم)

ابزار B و I در نوشته

 

ابزارهای ایجاد فهرست با عدد یا علامت

در ایجاد نوشته، ایجاد فهرست و لیست به دوحالت امکان‌پذیر است، هم لیست عددی و هم لیست علامت دار. اگر با نرم افزارهایی مانند Word آشنا باشید، این ابزارها همان ابزارهای  Bullet , Numbering هستند البته از نظر تنوع مدل اعداد و علامت ها، محدود است. اگر از این ابزار و بکارگیری ابزار افزایش تورفتگی(چند خط پایین تر توضبح داده ام) میتوانید زیر فهرست هم ایجاد نمایید.

فهرست و زیر فهرست(لیست – زیر لیست) به خوانایی و زیبایی و فهم راحت مطالب کمک می‌نماید. پس برای امتحان هم که شده، همین الان از این دو ابزار برای ایجاد لیست و زیر لیست استفاده نمایید.

 

ایجاد فهرست عددی و علامت دار

 

کشیدن خط افقی در نوشته

یکی از ابزارهای پرکاربرد ، ایجاد خط افقی است  که گاهی در متن نیاز می شود تا تفکیک یا خطی ، بین پاراگراف ها ایجاد شود. ابزار خط لفقی به شما کمک می‌کند تا در جایی از متن که نیاز باشد خط افقی بکشید. این خط افقی مشکی رنگ است و ابزاری برای تغییر رنگ خط افقی در این ابزارها وجود ندارد.

 

تغییر رنگ متن نوشته

با این ابزار نیز میتوانید متن و عبارت مورد نظر را انتخاب و رنگ خاصی به آن اعمال نمایید. در متن اگر از هدینگ ها استفاده می نمایید، بهتر است برای زیبایی بیشتر تیتر و هدینگ ها را با رنگ متفاوتی نمایش دهید . یا عبارت های مهمی که در پاراگراف وجود دارد، را با رنگ دیگری متمایز نمایید. این تنظیم به زیبایی هرچه بیشتر متن و خواناتر شدن آن کمک می نماید.

پیشنهاد می کنیم، این پُست را هم بخوانید:  افزایش سرعت سایت وردپرسی - فیلم آموزشی

 

ابزار خط افقی و رنگ متن

ابزارهای تنظیم محل متن

اگر نیاز باشد جای متن را تغییر دهید دو ابزار برای این کار وجود دارد، ابزار افزایش تورفتگی، ابزار کم کردن تورفتگی. معمولا در شروع خط اول پاراگراف می‌خواهیم متن کمی به داخل برود و از آن نقطه آغاز شود، پس این ابزارها در اینجا بکار می‌آید. البته برای ایجاد فهرست و زیر فهرست هم از این دو ابزار استفاده می شود. اگر با نرم افزار word هم آشنایی داشته باشید، این دو ابزار در Word هم وجود دارند با نام های increase indent , Decrease indent.

پس با ابزار « افزایش تورفتگی » می‌توانید شروع متن را جلوتر ببرید  و با ابزار « کم کردن تورفتگی » نیز می‌توانید تورفتگی را کم نمایید.

 

ابزار افزایش تورفتگی


با آموزش طراحی سایت و  آشنایی با ابزارهای پرکاربرد در نوشته ، سعی نمایید در تولید محتوا برای زیبایی بیشتر متن، از آنها استفاده نمایید. در پست‌های آینده، ابزارهای دیگری را بررسی می نماییم که در طراحی سایت و تولید محتوا بسیار اهمیت دارند.

 

 

::مقالات آموزش طراحی سایت:: وب کاربر ::
۱۴۰۲/۸/۹ ۸:۱۲:۳۱

ثبت ديدگاه

ایمیلتان را وارد کنید تا همین الان این فایل آموزشی را دریافت کنید یک فایل، 8 تکنیک و حدود 4 دقیقه مطالعه
مطمئن باشید ایمیل مزاحم ارسال نمی کنیم
از شـما متـشــکریــم . ایمـیـل بـرای شـما ارسـال شــد. شما آماده برای دانلود هستید!
ایمیلتان را وارد کنید تا همین الان این فایل آموزشی را دریافت کنید یک فایل، 5 نکته و حدود 6 دقیقه مطالعه
مطمئن باشید ایمیل مزاحم ارسال نمی کنیم
ایمیلتان را وارد کنید تا همین الان 3 فایل رایگان آموزشی را دریافت کنید، 3 فایل حدود 10 دقیقه مطالعه
مطمئن باشید ایمیل مزاحم ارسال نمی کنیم