افزایش سرعت سایت وردپرسی – فیلم آموزشی

افزایش سرعت سایت

سرعت سایت وردپرسی خود را بهینه نمایید

فرض کنید شما آدرس سایتی را در اختیار دارید و می خواهید از محتوای آن استفاده نمایید. این سایت را می توانید از گوگل جستجو کرده باشید. اگر سرعت سایت پایین باشد، احتمال این که منتظر بمانید تا آن سایت باز شود، چقدر است؟

برای مراجعات بعدی چطور؟ آیا باز هم به این سایت مراجعه خواهید کرد؟ این سایت را به شخص دیگری پیشنهاد خواهید داد؟

به احتمال زیاد جواب شما برای این سوالات منفی است.

اکنون باید کاری‌کنید که همین اتفاق برای سایت خودتان نیافتد. سایت شما باید سرعت مناسبی داشته باشد تا مخاطبان، از سایت شما براحتی عبور نکنند. سرعت سایت‌تان اگر مناسب باشد، مخاطب زمان بیشتری در سایت شما به جستجو می‌گذراند. حتی باید سایت شما را به دیگران توصیه دهند.اگـر پنج مورد زیر را رعایت نمایید، سرعت وب‌سایت‌تان  بسیار مناسب خواهد شد.

هاست و میزبانی قوی انتخاب نمایید

انتخاب هاست، جزء اولین مراحل ایجاد وب‌سایت است. هاست، منابع سخت افزاری است که در اختیار شما قرار می‌گیرد تا طراحی سایت را انجام دهید و محتوای سایت را وارد نمایید تا سایت فعال و بروزی داشته باشید. در مقالات قبلی روش های انتخاب هاستِ مناسب، مطرح شده بود و هم‌اکنون نیز دو پیشنهاد مستقیم برای خرید هاست دارم:

  • دریافت خدمات میزبانی از شرکت پارس پک
  • دریافت خدمات میزبانی از شرکت ماندگار وب
پیشنهاد می کنیم، این پُست را هم بخوانید:  6 دلیل برای اهمیت وب سایت در کسب و کار شما

 

بروزرسانی وردپرس و پلاگین‌ها

وردپرس که سایت رسمی آن WordPress.org می‌باشد، با جامعه توسعه دهندگان بسیار زیادی روبروست که دائم در حال بهینه شدن‌ می‌باشد. این بروزرسانی‌ها هم روی وردپرس و هم پلاگین‌ها انجام می‌گیرد. با بروزرسانی علاوه بر بهره‌مندی از امکانات جدید، در مقابل انواع هک و نفوذ نیز محافظت خواهید‌ شد. بنابراین از طریق داشبورد وردپرس، نیاز به بروزرسانی جدید، اطلاع رسانی می‌گردد. این بروزرسانی‌ها را جدی بگیرید.

 

کاهش حجم تصاویر

تصاویر در وب‌سایت یکی از محتواهایی است که به جذب مخاطب و واضح‌تر شدن محتوا، کمک می‌نماید. با استفاده از نرم افزارهای مناسب مانند فتوشاپ، می توانید تصاویر را برای استفاده در صفحات وب، کاهش حجم داده و ذخیره نمایید. و همچنین با استفاده از پلاگین Smush تصاویر سایت را بهینه نمایید. تصاویر تاثیر بسزایی در افزایش سرعت سایت دارند.

 

نظارت بر عملکرد پلاگین ها

برای ایجاد امکانات متنوع در وب‌سایت، معمولا از پلاگین‌ها استفاده می‌شود. چند پلاگینی وجود دارد که عملکرد پلاگین را مراقبت می‌نماید. گاهی کارکرد برخی پلاگین‌ها با هم تداخل ایجاد می‌نمایند و باعث کُندی سرعت لود سایت می‌شود. پس نظارت بر عملکرد پلاگین‌ها باعث می‌شود که از احتمال رخ‌دادن این مشکل، جلوگیری نمایید. پلاگین Plugin Performance Profiler  برای نظارت عملکرد پلاگین‌ها بکار گرفته می‌شود.

پیشنهاد می کنیم، این پُست را هم بخوانید:  گزینه رسانه - داشبورد وردپرس(درس نوزدهم)

 

و…  استفاده از پلاگین‎‌های Caching

بعد از انجام مراحل فوق، اکنون یک پلاگین جهت ایجاد سیستم کش، نصب و استفاده نمایید تا سرعت لود را بصورت محسوس افزایش دهد. سعی شود مراحل فـوق را ابتــدا انـجـام دهیـد تا تاثیر کارکرد پلاگیـن کش را لمس نمایید. پلاگــین هایی مـانند WP Super Cache  و یا w3 total cache برای راه اندازی سیستم کش می‌باشند و با تنظیمات صحیح آن‌ها، از افزایش سرعت لود سایت خود شگفت‌زده خواهیدشد.

پس برای حفظ رضایت مخاطب، برای افزایش سرعت سایت برنامه مشخصی داشته بشید و مرتب سرعت و عملکرد سایت را بررسی نمایید.

۱۳۹۸/۲/۲۰ ۱۵:۴۶:۱۸

ثبت ديدگاه

ایمیلتان را وارد کنید تا همین الان این فایل آموزشی را دریافت کنید یک فایل، 8 تکنیک و حدود 4 دقیقه مطالعه
مطمئن باشید ایمیل مزاحم ارسال نمی کنیم
از شـما متـشــکریــم . ایمـیـل بـرای شـما ارسـال شــد. شما آماده برای دانلود هستید!
ایمیلتان را وارد کنید تا همین الان این فایل آموزشی را دریافت کنید یک فایل، 5 نکته و حدود 6 دقیقه مطالعه
مطمئن باشید ایمیل مزاحم ارسال نمی کنیم
ایمیلتان را وارد کنید تا همین الان 3 فایل رایگان آموزشی را دریافت کنید، 3 فایل حدود 10 دقیقه مطالعه
مطمئن باشید ایمیل مزاحم ارسال نمی کنیم