شبکه های اجتماعی و بازاریابی

شبکه های اجتماعی و جذب مشتری | از این که مدتی است کسب و کارهایی (خصوصا فروش کالا) از روی شبکه اجتماعی تلگرام انجام می گیرد، می توان نتیجه گرفت تلگرام بعنوان یک شبکه فراگیر، بین کاربران دارای جایگاه شده است.

این مورد حتی در اینستاگرام هم به چشم میخورد. البته به تصویر کشیدن کالاو خدمات و تبلیغات روی آن ها در اینستاگرام، به نوعی جذاب تر از تلگرام می باشد. به هر حال این دو شبکه اجتماعی مجازی، کاربران زیادی را روزانه مشغول خود کرده اند.

از این شبکه ها چگونه می توان بهره مناسب برد؟

به یقین شبکه های اجتماعی جایگزین مناسبی برای وب سایت نخواهند شد. شبکه های اجتماعی تابع مد  و مرسوم شدن موقتی هستند. زمانی « وایبر »  به عنوان شبکه مجازی، مطرح بود و اکنون تلگرام. اینستاگرام تا حدودی فیس بوک را در حاشیه قرار داده است.

پیشنهاد می کنیم، این پُست را هم بخوانید:  چگونه فروشگاه اینترنتی‌مان را راه اندازی کنیم؟

ولی وب سایت همچنان  به عنوان یک مکان مجازی مطمئن برای معرفی افراد، شرکت ها، کالا و خدمات محسوب می شود. البته در کشور ما، برای فروشگاه های اینترنتی اخذ مجوز « نماد اعتماد » از نظر قانونی، یک مزیت جلب اعتماد مشتریان می باشد.

از شبکه های اجتماعی به عنوان بازوهای تقویت کننده برای جذب بازدیدکننده سایت می توان نام برد. دو بازویی که در کسری از ثانیه می تواند پیام و تبلیغات وب سایت را نشر دهد و بازدیدکنندگان را به سمت وب سایت هدایت کند.

جزء اولین دغدغه های مدیر وب سایت، ایجاد ترافیک موثر است. بازدیدکنندگان واقعی به سمت سایت هدایت شوند. این بازدیدکنندگان، مشتریان بالقوه هستند.

استفاده از بستر شبکه های اجتماعی  مانند تلگرام و اینستاگرام، برای جلب بازدیدکننده وب سایت، تا کنون موفق بوده است. اگر اصول بازاریابی و تبلیغات موثر رعایت شود، می توان امید داشت که درصد خوبی از ترافیک ایجاد شده، تبدیل به مشتری شوند.

پیشنهاد می کنیم، این پُست را هم بخوانید:  روش جذب مشتری را چه زمان باید تغییر دهیم؟ - وب کاربر

صفحه ای در اینستاگرام ایجاد نمایید و با تولید فیلم های کوتاه یک دقیقه ای، معرفی و تبلیغ کالا و خدمات بسازید و در اینستاگرام قراردهید.

کانالی در تلگرام ایجاد نمایید، متن و تصویر خوب تبلیغی تولید  و در کانال تلگرام قرار دهید.

البته می توانید، کانال تلگرام و اینستاگرام را به وب سایت متصل نمایید تا هرگونه مطلب/پست و کالاهایی را در وب سایت قرار دهید، تا  اتوماتیک به کانال تلگرام و اینستاگرام ارسال شوند.

نکته آخر: شما قصد دارید با وب سایت خدمات و کالا  را معرفی نمایید و فروش ایجاد نمایید و یا فروش سنتی خود را با این روش افزایش دهید، پس از هر روش مناسبی برای تبلیغ و جلب بازدیدکننده و تولید مشتری بیشتر بهره بگیرید.

 

:: وب کاربر :: مقالات بازاریابی اینترنتی ::

۱۳۹۸/۵/۱۲ ۹:۴۷:۴۵

ثبت ديدگاه

ایمیلتان را وارد کنید تا همین الان این فایل آموزشی را دریافت کنید یک فایل، 8 تکنیک و حدود 4 دقیقه مطالعه
مطمئن باشید ایمیل مزاحم ارسال نمی کنیم
از شـما متـشــکریــم . ایمـیـل بـرای شـما ارسـال شــد. شما آماده برای دانلود هستید!
ایمیلتان را وارد کنید تا همین الان این فایل آموزشی را دریافت کنید یک فایل، 5 نکته و حدود 6 دقیقه مطالعه
مطمئن باشید ایمیل مزاحم ارسال نمی کنیم
ایمیلتان را وارد کنید تا همین الان 3 فایل رایگان آموزشی را دریافت کنید، 3 فایل حدود 10 دقیقه مطالعه
مطمئن باشید ایمیل مزاحم ارسال نمی کنیم