همه نکات بازاریابی اینترنتی (دیجیتال مارکتینگ) در لیستی کوتاه

دنیای بازاریابی اینترنتی دائما در حال تغییر است. اگر شما دارای سایت هستید و یا قصد دارید، وب سایت داشته باشید، باید از آن بهره ببرید. منظورمان دقیقا بهره مالی است. آیا خودتان حاضرید، هزینه ای بابت موضوعی صرف کنید که هیچ آورده ای برای شما نداشته باشد. این آورده می تواند کوتاه مدت، میان یا بلند مدت باشد.

طراحی سایت قطعا شامل هزینه می شود، اما بدون بازاریابی و بازاریابی اینترنتی، بهره مدنظرتان را نخواهید برد.

مهم نیست که در چه صنعتی فعال هستید، همه کسب و کارها می توانند از بازاریابی دیجیتال، استفاده نمایند. از شرکت ها و کسب و کار سنتی  و مرسوم، به کسب و کار  و فروشگاه های آنلاین،  از شرکت های خانوادگی به فروشگاه های زنجیره ای، به یک برند آنلاین تبدیل شوند.

جهان بازاریابی اینترنتی دائما در حال تغییر است. هرچند این حوزه  به سرعت در حال تکامل است، اما بسیاری از اصول اصلی آن باقی می مانند. این لیست کوتاه نتیجه  بررسی و توضیح بسیاری از این استانداردهای بازاریابی دیجیتال است.

در چشم انداز خود باید افزایش مشتریان را ببینید. باید از بازاریابی محتوا استفاده نمایید

افرادی که هرگز از نام تجاری، محصول  و خدمات شما قبل از فروش مطلع نیستند، چگونه باید مخاطب و مشتری شما شوند؟ برای تبدیل شدن به مشتریان، آنها باید از مراحل آگاهی از شما، ارزیابی شما و آنگاه تبدیل شدن، گذر کنند و شما به ایجاد محتوائی  نیاز دارید که حرکت آنها را از طریق هر مرحله تسهیل می کند.

آگاهی پیدا کردن از حضور شما: در قدم اول باید مشکل مخاطب را  درک کنید. باید لمس کنید چه مشکلی دارندو راه حل آن را بیابید. این راه حل در بهترین حالت باید در چشم انداز شما حتما وجود داشته باشد. مردم اغلب فقط می دانند ناراحت هستند و مشکلی وجود دارد، ولی نمیدانند مشکلشان چیست، آنها به دنبال راه حل نیستند. برای ایجاد آگاهی، به وضوح تعریفی از مزیت محصولات و خدمات ارائه دهید که دقیقا همان مشکلات را حل می کند. سپس باید محتویاتی ارزشمند مانند پست های وبلاگ، فایل های صوتی و ویدئو  ایجاد کنید تا مردم از مشکل و راه حل ارائه شده شما مطلع شوند. این محتوا چشم انداز شما را به نتیجه خواهد رساند.باید افراد را مطلع کنید که شما راه حل برای مشکلاتشان ارائه می دهید.

ارزیابی: قطعا افراد، انتخاب گزینه های مختلفی را برای مشکلاتشان پیدا می کنند که می تواند شامل خرید از شما باشد. راه حل های رقبا بررسی نمایید. برای عبور افراد از مرحله به نفع خود، محتویاتی ایجاد کنید که به آن ها در تصمیم گیری کمک می کند، مانند تنوع محصول، و بیان مزیت محصول تان. حتی  در عمل  مزایای محصول خود را نسبت به رقیب خود نشان دهید تا مخاطب براحتی مقایسه کند.

تبدیل: اکنون وقت خرید مخاطب است. باید مخاطب به مشتری تبدیل شود. برای این مرحله، محتویات طراحی که تردید را از مخاطب برطرف کند تا احتمال خرید از شما بالا برود.  به عنوان مثال، محتوائی ایجاد کنید که به وضوح خط مشی در تولید یا خدمات پس از فروش را تعریف می کند. در صفحات اطلاعات مربوط به محصول طرح های حمل و نقل را مطرح کنید. نظرات مشتریان که از  کیفیت  و شرایط محصول صحبت می کنند، نرخ تبدیل را افزایش می دهد.

محتوائی که در این مراحل ایجاد می شود فرم های بسیاری را شامل می شود:

  •     وبلاگ ها

  •     ویدئوها

  •     وبینارها

  •     محتوای مناسبتی

  •     دموی محصول

  •     مقایسه محصولات

  • توصیفات مشتریان

  •     صفحات جزئیات محصول

 4 عناصر بحرانی بازاریابی موفق رسانه های اجتماعی

بازاریابی رسانه های اجتماعی از چهار بخش مهم تشکیل شده است و هر یک از این فعالیت ها با اهداف متفاوتی از کسب و کار مطابقت دارد، که در جدول زیر آمده است:

    گوش دادن به اجتماع: نظارت و پاسخ به خدمات مشتری و مسائل مربوط به مدیریت شهرت در وب اجتماعی.
    تأثیر اجتماعی: ایجاد اقتدار در وب اجتماعی، اغلب از طریق توزیع و به اشتراک گذاری محتوای ارزشمند.
    شبکه های اجتماعی: یافتن و ارتباط با افراد و برندهای معتبر و تاثیرگذار در وب اجتماعی.
    فروش اجتماعی: ایجاد منافع و فروش از مشتریان موجود و رسیدن چشم انداز در وب اجتماعی.

برای به دست آوردن نتایج خوب از بازاریابی رسانه های اجتماعی، ابتدا اهداف مورد نظر خود را تعیین کنید. سپس روی زمان، پول و تلاش برای فعالیت رسانه های اجتماعی متمرکز شوید. به عنوان مثال، اگر اهداف شرکت برای مدیریت شهرت و کاهش رکود باشد، تمرکز باید بر روی ایجاد برنامه قوی گوش دادن به اجتماع باشد.

 4 معیارهای مهم برای اندازه گیری در کمپین های ترافیک پرداخت

در هر لحظه، نتیجه بازاریابی اینترنتی قابل اندازه گیری است. هنگام اجرای ترافیک پولی روی وب سایت، در سیستم های تبلیغاتی مانند گوگل، کمبود داده ای و آماری ندارید. از مزیت های برجسته تبلیغات اینترنتی این است که، بی نهایت قابل اندازه گیری تر از تبلیغات بصورت آفلاین است.

اگر چه شما می توانید اطلاعات مهم را از چندین معیار در دسترس به دست آورید، ولی در کمپین های ترافیکی پولی، بیشتر تحلیل خود را متمرکز بر این چهار شاخص اصلی تمرکز می کنید:

    هزینه کسب مشتری (CPA): میزان هزینه تبلیغات تقسیم بر تعداد مشتریان تولید شده. با این معیار، اثرگذاری تبلیغات محاسبه می گردد.
    میزان کلیک (CTR): تعداد کلیک های بر آگهی و یاهر تماس دیگری، محاسبه می شود. هرچه میزان کلیک بیشتر باشد، احتمال بیشتری در تبدیل مشتری خواهید داشت.
    هزینه هر کلیک (CPC): مقدار هزینه تبلیغات، تقسیم بر تعداد کلیک های تبلیغ، مجموعه آگهی یا کمپین تبلیغاتی.

بنابراین میزان کلیک (CTR) و هزینه هر کلیک (CPC) معیارهای مهم برای نظارت هستند.

با این توضیحات به نظر متقاعد شده باشید که، صرفا طراحی سایت به تنهائی، باعث فروش و کسب درآمد نخواهد شد و تولیدمحتوا و بازاریابی اینترنتی جایگاه ویژه ای دارند.

 

پیشنهاد می کنیم، این پُست را هم بخوانید:  6 دلیل برای اهمیت وب سایت در کسب و کار شما
:: وب کاربر :: مقالات بازاریابی اینترنتی::
۱۳۹۷/۳/۱۷ ۱۴:۲۷:۳۷

ثبت ديدگاه

ایمیلتان را وارد کنید تا همین الان این فایل آموزشی را دریافت کنید یک فایل، 8 تکنیک و حدود 4 دقیقه مطالعه
مطمئن باشید ایمیل مزاحم ارسال نمی کنیم
از شـما متـشــکریــم . ایمـیـل بـرای شـما ارسـال شــد. شما آماده برای دانلود هستید!
ایمیلتان را وارد کنید تا همین الان این فایل آموزشی را دریافت کنید یک فایل، 5 نکته و حدود 6 دقیقه مطالعه
مطمئن باشید ایمیل مزاحم ارسال نمی کنیم
ایمیلتان را وارد کنید تا همین الان 3 فایل رایگان آموزشی را دریافت کنید، 3 فایل حدود 10 دقیقه مطالعه
مطمئن باشید ایمیل مزاحم ارسال نمی کنیم