8 نکته برای اجرای یک کسب و کار موفق آنلاین

8 نکته برای اجرای یک کسب و کار موفق آنلاین

امروز ما در یک جهان متصل اینترنتی هستیم، تلفن های همراه هوشمند، راه کسب و کار را تغییر داده است. در اینجا چند راه برای اجرای یک کسب و کار موفق آنلاین وجود دارد.

دارایی های وب خود را سازماندهی نمایید

منظور ما فراتر از سازماندهی کسب و کار شماست. وب سایت، شبکه های اجتماعی، وبلاگ، ایمیل، محتوای دیجیتال(به منظور بکارگیری در وب)، اکانت های تان در وب سایت های مورد نیاز، این ها باید نظم ببخشید.تمام دارایی های مرتبط باید برای نام تجاری(برند) شما بهینه سازی شوند. به عنوان مثال، رسانه های اجتماعی و صفحات وب شما باید کلمات کلیدی مرتبط داشته باشند. آنها باید در یک طرح بازاریابی یکپارچه، قرار گیرند. و آنها باید به طور کامل با آخرین اطلاعات در مورد شرکت شما به روزرسانی شده باشند. یا اگر اکانت ایمیل مارکتینگ دارید باید روی برند شما تمرکز شده باشد و با اکانت های دیگر شما در طرح بازاریابی، بصورت هم جهت و موازی مورد استفاده قرار گیرند.

امنیت در نگهداری سوابق مشتری

برای صاحبان کسب و کار یک مشکل آن است که آنها باید بتوانند با حفظ ایمنی پرونده ها را حفظ کنند. شما یک تعهد قانونی برای محافظت از اطلاعات مشتری به دست آمده در اینترنت دارید. شما باید اطلاعات را در دستگاه های جداگانه ذخیره کنید و تعدادی پشتیبان گیری مطمئن داشته باشید. سیستم های شما باید به روز نگه داشته  و کنترل شوند و دسترسی فقط به کارکنان خاص محدود باشد. حتی باید برای معدوم کردن اطلاعات هم باید سیستم معینی داشته باشید. مثلا جزئیات کارت اعتباری هایی که دیگر نیاز ندارید، به ظور ایمن از بین برود.

مزیت رقابتی خود را شناسائی نمایید

هر کسب و کار، باید به خوبی مزیت رقابتی خود را بداند. و در مقابل هم باید رقبایتان را شناسائی کنید و از کیفیت کار آن ها مطلع باشید. باید به وضوح بدانید که مشتریان چرا باید شما را انتخاب کنند و یا چرا رقبای شما انتخاب می شوند. نقطه قوت و ضعف باید شناسائی شود. این موضوع در کسب و کار آنلاین بسیار مهم است، جایگاه خود و رقبا را بدانید.

شما باید از کانال های رسانه های اجتماعی جهت رقابت استفاده نمایید. و شما باید با استفاده از ابزارهای گوناگونی که گوگل ارائه می دهند، استفاده کنید. چون رقبای قدرتمند شما، حتما همین کار را می کنند و شما نباید با این ابزارها غریبه باشید.

محافظت از اعتبار آنلاین برند شما

برای شهرت کسب و کار آنلاین همه موارد در کسب و کارِ شماست. کوچکترین اشتباه می تواند نام تجاری شما را برای همیشه از بین ببرد. مجموعه ای از نام تجاری و دستورالعمل های رسانه های اجتماعی را در اختیار داشته باشید، تا هر کسی که از طرف نام تجاری شما مطلبی ارسال می کند، مطلع شوید. رویه مقابله و اعلام شکایات و راه حل های قانونی، برای حل مشکلات را بدانید. جستجوهای گوگل می تواند این موارد را به شما اطلاع رسانی کند.

سرمایه گذاری برای اینترنت مناسب

اگر کسب و کار آنلاین است، نیاز به یک اتصال و سرعت مناسب اینترنت دارید. حتی خط اتصال اینترنت پشتیبان هم داشته باشید. بدون اتصال به اینترنت سریع، می توانید سفارشات و سوالات مشتری را از دست بدهید! اگر برای اینترنت و سرعت مناسب آن توجه نکنید، به طور خلاصه، کسب و کار شما می تواند فلج شود.

بروز و در بالاترین جایگاه باشید

ویژگی جهان آنلاین این است که به طور مداوم در حال تغییر و تکامل است. این پیشرفت سریعتر از آن است  که در دنیای واقعی مشاهده خواهید کرد. علاوه بر این، روند رشد رسانه ها نیز همیشه در حال تغییر است. شما باید همسو با این رشد و در بالای جایگاه باشید تا بتوانید بر روی لبه برند بازاریابی و نام تجاری آنلاین قرار گیرید.

ماندگار باشید

کسب و کارهای کوچک تبدیل به داستان های موفقیت یک شبه می شوند. این داستان ها، واقعی می شوند و اگر می خواهید وارد دنیای کسب و کار شوید باید داستان ها را قبول کنید. اگر فقط تمام کارهای درست را ادامه دهید، پایداری به پایان خواهد رسید. شما باید سازگار باشید و روی اهداف خود تمرکز کنید. آیا شما می دانید که بسیاری از استارت آپ ها سه تا پنج سال قبل از شروع سودآوری، شروع به کار کرده اند؟ پس همیشه رشد و سودآوری به سرعت اتفاق نمی افتد! ولی باید به نحوی کسب و کار را پیش ببرید که زمان به نفع شما سپری شود.

 

زمان ترک ایده، را بدانید

گاهی اوقات یک ایده شکست خواهد خورد. بزرگترین چالش برای یک کارآفرین این است که بداند که چه زمان یک ایده شکست خورده است. هیچ تلاشی برای احیای یک اردک مرده کارساز نیست. بنابراین نگران نباشید، باید در صورت لزوم تغییر مسیر دهید. البته بکارگیری درست تجربه های به دست آمده، سعی و خطا  را کم خواهد کرد. مستندات ایده قبلی خود را مرور کنید. باز هم باید در مراحل مختلف نقاط ضعف و قوت را بیابید. دلیل شکست ایده بسیار مهم است و باید خیلی شفاف آن را بدست آورید تا به سمت کسب و کار موفق آنلاین حرکت کنید.

جمع بندی

انجام کسب و کار به طور ذاتی خطرناک است. با توجه به زمان و موقعیت های مختلف،  یادگیری و تکامل، یکی از بهترین سرمایه گذاری هایی است که می توانید برای کاهش این خطرات انجام دهید. هیچ وقت مهارت آموزی و افزایش دانش لازم را کنار نگذارید. تکیه بر دانش جدید و مطالعه تجربه کسب و کارها با مهارت و دانش بروز، سرعت رشدو پیشرفت کسب و کار را در حد چشمگیر افزایش خواهد داد. شاید کم هزینه ترین و کم خطرترین راه، آموزش فراگیر مهارت های کسب و کار باشد. پس شما هم می توانید کسب و کار موفق آنلاین ایجاد نمایید.

 

پیشنهاد می کنیم، این پُست را هم بخوانید:  روش ساخت فروشگاه اینترنتی بدون کدنویسی

 

:: وب کاربر :: مقالات بازاریابی اینترنتی ::

 

۱۳۹۷/۶/۳ ۸:۲۵:۳۶

ثبت ديدگاه

ایمیلتان را وارد کنید تا همین الان این فایل آموزشی را دریافت کنید یک فایل، 8 تکنیک و حدود 4 دقیقه مطالعه
مطمئن باشید ایمیل مزاحم ارسال نمی کنیم
از شـما متـشــکریــم . ایمـیـل بـرای شـما ارسـال شــد. شما آماده برای دانلود هستید!
ایمیلتان را وارد کنید تا همین الان این فایل آموزشی را دریافت کنید یک فایل، 5 نکته و حدود 6 دقیقه مطالعه
مطمئن باشید ایمیل مزاحم ارسال نمی کنیم
ایمیلتان را وارد کنید تا همین الان 3 فایل رایگان آموزشی را دریافت کنید، 3 فایل حدود 10 دقیقه مطالعه
مطمئن باشید ایمیل مزاحم ارسال نمی کنیم