قالب(پوسته) و پلاگین های آن(درس بیست و یکم)

پلاگین قالب کدام است؟ و چگونه نصب می شوند؟

 قالب یا پوسته، همان ظاهر و نمای گرافیک سایت می باشد و تا حدودی نوع چیدمان و چارچوب قرارگیری محتوا را معین می کند. البته قالب ها هرکدام شرایط خاص و تنظیمات متفاوتی دارند. به عنوان مثال، نحوه تنظیمات منو، لوگو، تایپوگرافی، نحوه نمایش سربرگ، مدل فوتر و … در قالب ها وجود دارند، اما نوع تنظیمات متفاوت است.

هر قالب امکانات خاص را برای کاربر در نظر گرفته است که برای سفارشی سازی، توسط طراح سایت و کاربر بکار گرفته می شود. برخی از این امکانات با پلاگین های خاصی فعال می شوند. یعنی تا این پلاگین ها، نصب و فعال نشوند، برخی از امکانات قالب مشاهده نمی شود و نمی توان از آن ها بهره برد.

صفحه ساز، یکی از همین موارد است. پلاگین های صفحه ساز، برای طراحی صفحات(برگه – نوشته) بسیار کار برد دارد و مرسوم است. استفاده از صفحه سازها، در زیبایی صفحات بسیار موثر است.

پیشنهاد می کنیم، این پُست را هم بخوانید:  ایجاد منو/فهرست در وردپرس(درس دوازدهم)

صفحه ساز فیوژن، ویژوال کامپوزر از این دست پلاگین ها هستند. اگر شما از قالب زفایر استفاده نمایید صفحه سازی که طراح قالب برای آن در نظر گرفته است، ویژوال کامپوزر است  و ایم پلاگین در خیلی از قالب ها می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و اگر از قالب صحیفه استفاده نمایید صفحه سازی مخصوص به خود دارد که در قالب های دیگری مانند ویژوال کامپوزر براحتی نمی توان آن را بکار گرفت.

قالب آوادا، دارای صفحه ساز فیوژن می باشد، ولی براحتی با ویژوال کامپوزر سازگار بوده و صفحات بسیار زیبایی می توان ایجاد کرد.

این ها نمونه ای از پلاگین مخصوص در قالب ها بودند.

پیشنهاد می کنیم، این پُست را هم بخوانید:  برچسب ها در وردپرس(درس سیزدهم)

در حالت کلی، بعد از نصب قالب، به قسمت تنظیمات قالب مراجعه نمایید و حتما در ان قسمت مشاهده می نمایید که این قالب برای بهینه کار کردن نیاز به چه پلاگین هایی دارد و بخشی مجزا برای نصب این پلاگین های لازم، در نظر گرفته شده است.

تصاویر فوق برای قالب آوادا می باشد که البته این تصاویر در اکثر قالب ها به همین شکل است ولی پلاگین ها متفاوت هستند و گاهی کمی تفاوت در چیدمان همین صفحه.

در همین صفحه که وارد شوید نصب پلاگین قالب و فعال سازی آن براحتی امکام پذیر است. بنابراین برای استفاده کامل از امکانات قالب بهتر است که پلاگین قالب نصب و فعال گردد.

۱۳۹۷/۱/۱۶ ۱۹:۲۰:۴۰

ثبت ديدگاه

ایمیلتان را وارد کنید تا همین الان این فایل آموزشی را دریافت کنید یک فایل، 8 تکنیک و حدود 4 دقیقه مطالعه
مطمئن باشید ایمیل مزاحم ارسال نمی کنیم
از شـما متـشــکریــم . ایمـیـل بـرای شـما ارسـال شــد. شما آماده برای دانلود هستید!
ایمیلتان را وارد کنید تا همین الان این فایل آموزشی را دریافت کنید یک فایل، 5 نکته و حدود 6 دقیقه مطالعه
مطمئن باشید ایمیل مزاحم ارسال نمی کنیم
ایمیلتان را وارد کنید تا همین الان 3 فایل رایگان آموزشی را دریافت کنید، 3 فایل حدود 10 دقیقه مطالعه
مطمئن باشید ایمیل مزاحم ارسال نمی کنیم