چگونه با وب سایت‌ فروشگاهی، کسب و کار خود را معرفی کنیم؟ – وب کاربر

آیا وب سایت فروشگاهی ، معرفی کننده کسب و کار محسوب می شود؟

وب سایت فروشگاهی باید معرف برند، فروشگاه و کسب و کار شما باشد.

در بازار رقابتی امروز، کسب و کارها با وب سایت‌شان معرفی می‌شوند. هر کسب و کاری، در لحظه باید برای مخاطبان و مشتریان بالقوه، خودش را معرفی کند. ‌‌‌‌
تصور کنید شما وارد یک فروشگاه بزرگ پوشاک می‌شوید. اگر فروشنده حرفه ای باشد، باید در حین سلام و خوش آمدگویی به شما، با چند سوال شما را به سمت خرید هدایت کند. و در بین سوال‌ها، کسب و کار و فروشگاه خود را معرفی کند و نکات مهمی که در پوشاک آن فروشگاه وجود دارد را به شما گوشزد نماید. مثلا بگوید: فروشگاه ما فروشنده انحصاری پوشاک برند X است و 20 سال است که در این خصوص سابقه دارد.

حالا تصور کنید به فاصله چند دقیقه 5 مشتری وارد فروشگاه شوند! آیا فروشنده هر چه قدر هم مهارت داشته باشد، به همه 5 مشتری، می‌تواند توضیح دهد. بله به اجبار باید توضیحات را کوتاه کند و همه را راهنمایی کند. پس فروشنده بعنوان معرف و راهنمای آن فروشگاه و برند محسوب می‌شود.

اما در فضای مجازی، دیگر فروشنده‌ای برای توضیحات(کالاو خدمات)، وجود خارجی ندارد. وب سایت، معرفی کننده کسب و کار است. به عنوان ویترین کسب و کار، باید به وب سایت‌تان اهمیت ویژه بدهید. با هم مثال دیگری را بررسی کنیم.

این بار تصور کنید وارد یک فروشگاه و نمایشگاه مبلمان شده اید. باز هم فروشنده باید سریع به توضیحات و توجه به خواسته شما بپردازد و از  ویژگی ها و خصوصیات مبلمان برای شما صحبت کند. در واقع هم ویژگی کسب و کار خود را نیز بیان می‌کند و تمایز مبلمان خود را(در صورت وجود تمایز) نیز نشان می‌دهد.

حالا این فروشگاه اگر وب سایت داشته باشد، باید چگونه کسب و کارش را معرفی کند؟ که توضیحات آن فروشنده حرفه ای فروشگاه را پوشش دهد؟

 

سایت فروشگاهی

وب سایت، ویترین کسب و کار شماست

اگر سایت فروشگاهی باشد

در سایت فروشگاهی باید تمام تمرکز خود را روی جلب اعتماد مخاطب و مشتریان بالقوه قرار دهید. هر آنچه یک فروشنده حرفه ای فروشگاه در مورد کالا اطلاعات دارد و به مخاطب ارائه می‌کند، در سایت فروشگاهی باید خیلی کامل‌تر و شفاف‌تر توضیحات ارائه شود. حتی باید روی آموزش‌های مرتبط با آن کالا فیلم و مقاله آماده نمایید و بصورت رایگان در سایت قراردهید.

پیشنهاد می کنیم، این پُست را هم بخوانید:  گام‌های راه‌اندازی استارت‌آپ به زبان ساده

تصویرهای کالا باید از زوایای مختلف و با کیفیت خوب باشد. تفاوت و تمایز با کالاهای رقبا را، عینا مطرح نمایید. از فیلم و فایل صوتی در کنار متن توضیحات کالا بهره بگیرید.

سلیقه مخاطبان خود را به خوبی بشناسید و در طراحی و چیدمان سایت فروشگاهی خود آن ها را در نظر بگیرید.

صفحه اول وب سایت فروشگاهی

صفحه اول وب سایت فروشگاهی از جایگاه ویژه ای برخوردار است. یه یقین صفحه اول مهمترین صفحه وب سایت است. باید طرح های پیشنهادی، تخفیف‌ها، حراج‌ها و فروش‌های مناسبتی را با زیباترین حالت ممکن در همین صفحه اطلاع رسانی نمایید.

دسته بندی، جستجوی های قوی و فیلتر گذاری های متنوع را در اختیار مخاطب قرار دهید تا براحتی به کالای موردنظر خود برسد. تصاویر کالا را بخوبی بکار بگیرید تا در حدامکان ابهامی برای مخاطب باقی نماند.

در واقع باید چیدمان سایت و خصوصا صفحه اول به قدری روان و آسان باشد که مخاطب در کمترین زمان و کمترین کلیک به خواسته خود برسد. منو/فهرست سایت باید بسیار دقیق باشد که دسترسی به تمام محتوای سایت را پوشش دهد. به جهت جلب اعتماد مخاطب، بخش درباره ما  را به توضیحات مفصل از خودتان اختصاص دهید و راه های تماس را نیز خیلی ساده و شفاف بیان کنید.

صفحه توضیحات کالا

درصفحه کالا، هرآنچه از جزئیات کالا وجود دارد باید مطرح شود. مخاطب ممکن است همه آن‌ها را مطالعه نکند، اما مطالب خوب شما، اطمینان و اعتماد مخاطب را جلب می‌کند. در صفحه توضیحات کالا، علاوه بر اطلاعات فنی  و تخصصی محصول، دستورالعمل استفاده از آن، نحوه ساخت کالا، چگونگی تعمیر در صورت خرابی و… را منتشر کنید تا بدین ترتیب محتوایی موثر برای سایت فروشگاهی خود انجام تولید کرده باشید. بهتر است یک فایل آموزشی مجزا برای نحوه استفاده و شرایط بکارگیری کالا، آماده نمایید.

تنوع نحوه پرداخت

اگر فروش آنلاین دارید و درگاه بانکی به سایت شما متصل است، بسیار عالی است. ولی حتما سعی نمایید که تنوع در نحوه پرداخت مبلغ، ایجاد نمایید. مثلا پرداخت در محل گزینه بسیار خوبی است که خریدار را مطمئن می‌کند تا پس از تحویل کالا و اطمینان از صحت و سلامت آن، آنگاه پرداخت وجه نماید.

پیشنهاد می کنیم، این پُست را هم بخوانید:  بازاریابی و ایجاد ترافیک سایت

اگر تعداد درگاه های بانکی بیشتری در سامانه پرداخت ایجاد نمایید، جلب اعتماد بیشتری کرده اید. و طبق قوانین ایران، سعی نمایید که نماد اعتماد(نماد اعتماد الکترونیکی – E namad) را  که یک فرآیند اداری است، دریافت نمایید.

این نکته را نیز فراموش نکنید که فرآیند خرید را در حدامکان ساده نمایید و از گزینه ها و پرسش های اضافی از مخاطب جدا خودداری نمایید.افراد در دادن اطلاعات شخصی خودشان، حساس هستند پس سعی نکنید با گرفتن اطلاعات شخصی زیاد، فرد را از خرید منصرف نمایید. با کوتاهترین  و کمترین اطلاعات از مخاطب، او را نهایی کردن خرید هدایت کنید.

گزینه ارسال

اگر کالای شما فیزیکی است و باید ارسال شود، نحوه ارسال را به خوبی برای مشتری توضیح دهید و حتی هزینه آن، زمان ارسال، چگونگی تحویل  و همه موارد لازم را نیز مطرح نمایید. اگر بتوانید گزینه زمان بندی ارسال را برای مشتری قرار دهید، یک سهولت ویژه برای او فراهم کرده اید.

بخش نظرات کاربران

نظرهای مثبت و منفی برای کالاها، برای خریداران بسیار موثر است. از نظرهای منفی نیز نگران نباشید. انتشار این نوع نظرها نمایانگر، شفافیت شما در کسب و کارتان است. پس لطفا این بخش را نیز در سایت خود فعال نمایید.

امکانات سایت فروشگاهی

همیشه خودتان را در جایگاه مخاطب سایت قرار دهید، سایت را برای او طراحی کنید نه برای دل خودتان!

اگر این موارد را در نظر بگیرید، وب سایت شما معرف خوبی از کسب وکار شماست و از فروشنده حرفه ای بسیار قوی تر عمل خواهد کرد.چون سایت به مراتب راحت‌تر در دسترس است.در دوره‌ آموزش طراحی سایت ، همه این موارد بصورت عملی اجرا خواهد شد.این موارد کوتاه و ساده به مرور زمان، وب سایت‌تان را به رشد و بلوغ خواهد رساند.


در سایت های فروشگاهی که وب کابر، طراحی و اجرای آن ها را به عهده داشته است، اغلب این موارد با توافق صاحبان کسب و کار به اجرا در آمده است. سایت هایی مانند پارس دوک، سیتی سازه، انتشارات برهان نور و ایران خوان و…

۱۴۰۲/۵/۲۵ ۱۱:۰۵:۲۴

ثبت ديدگاه

ایمیلتان را وارد کنید تا همین الان این فایل آموزشی را دریافت کنید یک فایل، 8 تکنیک و حدود 4 دقیقه مطالعه
مطمئن باشید ایمیل مزاحم ارسال نمی کنیم
از شـما متـشــکریــم . ایمـیـل بـرای شـما ارسـال شــد. شما آماده برای دانلود هستید!
ایمیلتان را وارد کنید تا همین الان این فایل آموزشی را دریافت کنید یک فایل، 5 نکته و حدود 6 دقیقه مطالعه
مطمئن باشید ایمیل مزاحم ارسال نمی کنیم
ایمیلتان را وارد کنید تا همین الان 3 فایل رایگان آموزشی را دریافت کنید، 3 فایل حدود 10 دقیقه مطالعه
مطمئن باشید ایمیل مزاحم ارسال نمی کنیم